Dataplace datacenter in Alblasserdam ontsloten door Level 3 Communications

Alblasserdam, 06-02-2017: Dataplace en Level 3 Communications, één van werelds grootste Internet Service Providers, hebben een overeenkomst gesloten voor verdere samenwerking vanuit het datacenter van Dataplace in Alblasserdam. Level 3 creëert een eigen PoP (Point of Presence) in het datacenter en ontsluit het datacenter middels een redundante glasvezelring. Hiermee realiseert Level 3 de mogelijkheid voor kwalitatief hoogwaardige internationale en nationale internetdiensten voor bestaande en nieuwe klanten van het datacenter.

Het feit dat Level 3, één van werelds grootste carriers, nu ook ons regionale datacenter ontsluit geeft een duidelijk signaal af. De behoefte naar regionale datacenters waar op eenvoudige manier met internationale carriers zaken gedaan kan worden blijft groeien. Het maakt Dataplace als carrier neutraal datacenter voor het bedrijfsleven nationaal en zeker internationaal direct aantrekkelijker als vestigingsplek. Het kunnen binden van wereldwijde spelers als Level 3 is ook een gevolg van de groei die wij doormaken. We zijn dan ook enorm verheugd dat we Level 3 als carrier aan ons datacenter kunnen toevoegen" aldus Gerben van der Veen, Managing Director van Dataplace.

Bart van Aanholt, Country Director Benelux, Nordics and Baltics bij Level 3: “Wij hebben als strategie om in elk land zo dicht mogelijk bij de eindklant te zitten, om die zo goed mogelijk te kunnen bedienen, met zoveel mogelijk diensten. Wij waarderen de goede samenwerking met Dataplace. Hierdoor krijgen de eindklanten van Dataplace nog makkelijker toegang tot de Next-Generation diensten die Level 3 levert."

Over Level 3 Communications
Level 3 Communications Inc. is een Fortune 500-onderneming die lokale, nationale en internationale communicatieservices biedt aan ondernemingen, overheidsinstanties en serviceproviders. Het uitgebreide portfolio dat Level 3 biedt met veilige, beheerde oplossingen omvat vezel- en infrastructuuroplossingen, IP-gebaseerde voice- en datacommu nicatie, grootschalige Ethernet-services; video- en content distributie, datacenter- en cloud gebaseerde oplossingen. Level 3 bedient klanten in meer dan 500 markten in meer dan 60 landen in een wereldwijd services-platform op basis van privévezelnetwerken op drie continenten, verbonden door uitgebreide onderzeese faciliteiten. Voor meer informatie: www.level3.com

Over Dataplace
Dataplace bestaat sinds 2010 en is in 2016 onderdeel geworden van de Eurofiber Group. Vanuit twee moderne carrier neutrale Tier III datacenters in de regio Rotterdam en Utrecht worden hoogwaardige (twin) datacenterdiensten geleverd. Dataplace beschikt over de ISO9001:2008, ISO14001:2004 , ISO27001:2013 en ISO:50001 certificering en tevens over een NCP BORG4, NEN 7510 en ISAE-3402 certificering. Het onderscheidend vermogen van Dataplace uit zich in kennis en ervaring in datacentermanagement en de persoonlijke aandacht voor klanten. Inmiddels maken vele IT gerelateerde ondernemingen, overheidsinstellingen, zorginstellingen en beursgenoteerde bedrijven tevreden gebruik van de dienstverlening van Dataplace. Klanten van Dataplace waarderen de dienstverlening met een 8,5 als algemeen rapportcijfer.